Friday, June 16, 2006

FIRST NIGHT

Malam tadi ayahanda buat rekod. Memandu dari rumah ke Equine Park sepatutnya hanya mengambil masa 5 minit sahaja, tapi malam tadi ayahanda buat 30 minit.

Dan untuk rekod lagi, buat pertama kali dalam sejarah, keadaan lalu lintas di sekitar Equine Park sesak teruk, terasa bagaikan berada di Jalan Tun Razak pada waktu puncak. Semuanya gara-gara Jusco Equine yang julung kali memulakan operasi.

"Oh! Rupanya sudah ramai yang menghuni kawasan ini", kata ayahanda yang langsung tidak menyangka akan menjadi mangsa kesesakan malam itu.

" Pastinya harga rumah di kawasan ini meningkat berganda-ganda", bonda menyampuk sambil ayahanda membayangkan suasana di kawasan itu 2 tahun yang lalu. Tiada apa yang boleh dibanggakan, malah kalau diberitahu Puncak Jalil, pasti ramai yang keberatan untuk sudi bertandang.

30 minit kemudian, kami bertiga berjaya juga menempuh kesesakan tersebut dan ayahanda dengan segera mencari petak letak kereta yang masih kosong. Ahhh... kebetulan pula, ianya terletak betul-betul di hadapan pintu masuk pusat membeli-belah itu.

Suasana di dalam amat mengagumkan. Manusia yang entah dari mana datangnya bersama-sama memeriahkan malam pertama Jusco Equine. Seperti juga ayahanda dan bonda, mereka pastinya mengharapkan sesuatu yang istimewa pada malam itu, walaupun ianya cuma sebiji belon.

Malam semakin tua. Manusia-manusia ini semakin gila berbelanja walaupun tiada harga runtuh ditawarkan. Cuma sedikit promosi pengubat duka. Dan saya terlena juga di pangkuan ayahanda sedang bonda masam mencuka menunggu giliran untuk membuat pembayaran.

Akhirnya kami pulang..... hampa.......

No comments: