Tuesday, June 06, 2006

06.06.06

Saya fikir tarikh ini cantik. Sahabat ayahanda di pejabat pun fikir begitu. Tidak seperti tahun-tahun sudah yang mempunyai tarikh seragam begini, tiada apa yang boleh saya dilakukan kerana tiada satu makhluk pun yang tahu akan kewujudan saya di atas muka bumi ini.

Melancarkan web blog sendiri mungkin salah satu idea yang bagus, lebih bagus daripada tiada apa yang boleh direkodkan pada tarikh yang cantik ini."Thanks ayahanda for documenting my life", ayahanda selalu berkomunikasi dalam bahasa Inggeris dengan saya. Ayahanda nak membiasakan saya dengan bahasa itu seawal yang boleh.

Rasanya masih belum terlewat untuk memulakan kisah hidup dalam satu catatan peribadi yang boleh digunakan hingga ke hujung nyawa. Mungkin juga ia dipunyai oleh pemilik paling muda.

Oh! Sudah 106 hari rupanya saya sudah melihat dunia, namun saya masih tidak mengerti apa-apa. Melihat wajah ayahanda dan bonda membuat aksi melucukan kadang-kadang rasa nak tergelak ada, rasa bosan pun ada.

Hari ini ayahanda demam. Dapat MC. Dapatlah saya bermain-main dengan ayahanda.

No comments: