Saturday, June 10, 2006

An Evening in Kuala Terengganu

Pagi-pagi lagi bonda dah kejutkan saya, mandikan saya. Airnya memang sejuk, tapi bonda dah campurkan dengan air panas, maka jadilah ia air suam. Katanya nak ke Kuala Terengganu, ada kenduri kahwin sepupu ayahanda.
Suasananya memang meriah. Orang tak putus-putus datang. ayahanda sibuk membantu apa yang perlu. Bonda pula setia menjaga dan menurut segala kehendak saya. Oleh kerana orang ramai sangat yang datang, ditambah pula dengan suhu yang amat panas, peluang untuk saya melelapkan mata dengan sepuas-puasnya amat tipis.

"Irfan...Irfan..."
"Eh... comelnya budak nie"
"Aummm... cakkkkk!!!"

Mana yang bernasib baik tu, dapatlah melihat saya menguntum senyum mesra. Kalau keadaan rasa kurang selesa, saya buat-buat meragam, tapi meragam pun sikit-sikit je lah... nak meragam lebih-lebih terasa malu pulak pabila berada di rumah orang.

Esok saya akan pulang ke Kuala Lumpur, kota yang penuh cabaran dan dugaan... tak setenang deruan ombak di Pantai Teluk Ketapang.

No comments: