Wednesday, December 30, 2009

SOLD

Petang semalam publish kat mudah.my.
Memang bagus, mudah dan berkesan (kalau kena gaya penyampaian).

Balik keje, tengok talipong dah ada missed call ngan sms sudah masuk tanya pasal motor.

Malam tu pulak, start dari lepas azan isyak, sampai lah ke pukul 12.30am time terbaring dalam gelap layan mata nak tidor, bertalu-talu sms ngan call masuk. Semuanya pasal motor.

Rule number 1: terima je semua offer. Diorang ni belum tentu jadi mau angkat ini motor. Karang lepas tengok, belek sana belek sini ada pulak tak jadi. Kok customer lain melepas! Barangsiapa yang sanggup dengan harga dan produk yang ditawarkan, dialah juara!

Tak sangka ramai peminat Honda Wave 100R ku.

Hari ni, start dari pukul 9 pagi dah mula call masuk tanya pasal motor lagi dan lagi. First caller hari ini datangnya dari Ampang. Dia kata berminat dan sanggup datang opis nak tengok motor. Tak sampai setengah jam dia sampai. Lepas tengok lebih kurang, terus deal! Duit & roadtax bertukar tangan. Geran time nak tukar nama nanti baru bagi.

Nampak tak? Kalau ada kesungguhan, tak sampai sejam terus deal.

Walau pun pada mulanya saya dah set dengan orang lain, tapi itulah takdirnya. Saya tengok abang nie menunjukkan kesungguhan yang tinggi, sanggup datang jumpa dan tengok kat opis, lepas tu tak banyak cerewet terima jer motor tu seadanya walaupun ada sikit cacat cela dia tak kesah. "Kalau nak perfect 100%, baik angkut baru jer", beliau berkata.

Mujur juga hari ini saya bawa motor tu ke pejabat. Cadangnya nak show-off pada seorang customer, student UM katanya. So dah set ngan dia lepas keje nak singgah UM kejap. Alih2 bila ada orang lain pulak call, sanggup datang tengok dan terus jadi, tak sampai jugak hajat nak ke UM.

Rule number 2: First come, first serve. Customer lain belum tentu jadi. Lepas tu ada pulak yang nak mintak nego lagi. Tu belom dengar customer cerewet komplen itu ini nak semua perfect macam barang baru keluar kedai. So bila good customer dah ada depan mata, jangan tangguh lagi. Kasi jual saja!

Honda Wave 100R WPJ8650:
August 30, 2006 - December 30, 2009.


SOLD OUT!

No comments: